Ibland behöver man fundera lite över livet.

Vart man varit.
Vart man är.
Och speciellt, vart man vill hamna.

Och det är lite sånt som funnits i skallen dom senaste dagarna.
Och det är sånt jag känner att jag måste fortsätta tänka på.

Idag har väl inte direkt varit någon höjdardag, skulle kliva upp 04.45
men vaknade i panik 05.40, blev att slänga sig upp ur sängen, dra på
sig kläder snabbt och rusa mot bussen, tur man bor så nära, annars
hade det varit en mindre katastrof med tanke på att man öppnade.

Var ganska nervös att inte hinna till jobbet i tid, men hade tur och var
där 6 min innan det var dags att jobba, så man hann iaf till slut, även
om det var nära ögat.

Självklart så var det mkt som skulle göras och jag fick stressa på lite.
Inte allt för bra för mig att stressa så på morgonen.
Varit skittrött hela dagen och inte mått allt för bra.
Slutade vid halv 2, tog bussen direkt hem och gick och la mig och vilade.
Givetvis drömde jag om jobbet, arbetsskadad?

Men nu har man iaf fått undan all disk, måste ju göra plats inför
all som kommer bli efter man lagat kvällsmat.
Tänkte passa på att vara lite effektiv nu och fixa lite inför festen på fredag.
Sen kanske en promenad, dusch och mat.

Skönt nog så börjar man inte förrän 10.30 imorn, så man kanske kan
få sova lite imornbitti om jag har tur.

Måste börja fixa lite annat med, börja packa t.ex. eftersom man åker
på onsdageftermiddag och eftersom jag är så snäll (och behöver pengarna), så
skall jag jobba 7.30-15.30, så jag ändå hinner med mitt tåg.
Ser verkligen fram emot lite tid på Gotland.

Näe, vara effektiv var det.
Kanske gå till centralen sen för att hämta ut tågbiljetten?
Då kan man även passa på att fundera ut vad man skall laga för mat ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0