Idag är man tillbaka i Malmö.

Åkte ju till Landskrona i onsdags för operation, var framme
vid 11 ungefär, så var ca 1 timme för tidig men fick iaf en säng
så jag la mig och läste tills det var dags.

Fick efter ett tag dropp och sånna grejer och vid halv tre tiden fick jag gå ner
mot operationssalen, vänta lite till innan det var dags att hoppa upp
på operationsbordet.

Vaknade upp en stund senare på uppvaket, en sköterska kollade så
att allt var bra, lite tester och sånt och till slut så rullade dom upp en
till rummet igen och man fick träffa de andra man delade rum med.
Trevligt folk var det, lätta att snacka med.

Men natten var ett helvete, gick inte att sova.
Somnade, vaknade efter kanske 20 minuter, vaken 10, sov 20, gick på toa, sov
15 minuter, vaken 15 min, gå på toa.. osv osv..
Kändes ju ganska så drygt så dagen efter var man lite småseg i skallen.

Fick iaf prata med doktorn senare, runt lunch kanske?
7 dagars sjukskrivning fick jag och även veta att jag kunde sticka
därifrån redan på eftermiddagen, gött!

Mötte J i Lund och så, handlade lite och stack sen till Hurva och där
har jag varit sen i förmiddas.

Grillade i helgen, det var gött.
Iofs så åt jag inte av kotletterna eftersom jag inte skall äta så pass
"fast" mat ännu men snart så...

Men idag var det iaf dags för att åka hem, har fixat tvätttid för imorgon.
Man behöver ju rena kläder och rent förkläde, man börjar ju jobba på onsdag igen.
Sen handlat hem lite grejer så håller just nu på med en lasange för att göra matlådor.
Man behöver ju äta.

Sen är ju planen att göra iordning en potatisgratäng.
När pengarna börjar försvinna så gäller det att vara ekonomisk och samtidigt
se till att man iaf har mat kvar resten utav månaden.
Bröd kan man ju alltid fixa ifrån jobbet, annars har man en del knäckebröd.

Är fortf. lite klen och vid stygnen har det börjat klia ganska ordentligt
men "plåstrena" skall vara på i ca 5 dagar till, så fort jag kan skall jag klia
mig som fan på magen!

Näe, snart är det dessutom Hell´s Kitchen på tv och det skall jag se så
skall fixa lite kaffe tills dess.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0