Tänker inte stressa om det minsta idag.

För idag är jag minsann ledig!
Var riktigt tungt på jobbet igår, inte pga mkt gäster utan
pga att man var så sjukt trött och bristen på gäster.
Så vi drack mest kaffe, snackade och städade.
Jag städade bakom baren och runtom medans Aris städade i köket, jag var
inte avundsjuk när det skulle fixas vid fläkterna och stekbordet.
Men vi var duktiga och städade iaf.

Handlade en del innan jag åkte hem, hade lite tid över.
Glömde självklart flingorna till Johny, kom jag först på när jag på väg
hem från bussen frågade om han hade ätit ngt idag.
Så han fick allt nöja sig med mackor till frukost.
Känns bra att jag köpte ost igår, lite småtråkigt att ha leverpastej
på mackorna varje dag, saknade dock lite gurka och tomater att ha på mackan.
Kanske ngt att köpa senare när jag skall in till Lund.
Skall ju ändå handla en del annat, försöka hitta en sladd till modemet som är längre.
Kanske ta med sladden till affären så det blir rätt jag får med mig hem,
är allt lite hopplös på sånna grejer.
Men det märks hur det blir.

Skall förbi Johnys jobb med, han ringde förut och undrade om jag
kunde komma förbi med Bengts mobila bredband eftersom han hade
glömt det här hemma imorse.
Så det skall jag också göra, men det tänker jag inte stressa med för tillfället
men det lär inte dröja allt för länge innan jag går bort med det.

Vill ha sol nu dom här dagarna som jag är ledig men det verkar som att vi här i söder
har en förbannelse som vilar över oss, jävla aska !
- Eyafjällajökur eller vad du nu heter, UP YOURS !

Näe det känns som att det är dags för lite kaffe för min del här, så
får allt knata ner och fixa det innan jag sakta med säkert sätter igång med
dagens bestyr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0