Ledig igen.

Var mkt ledighet i veckan som var.
Måndag-onsdag + lördag.
Hade tänkt vara duktig och effektiv i lördags med att städa och fixa
lite här hemma.
Jo tjenare, låg i sängen mest hela dagen tills min karl ringde vid fyra och sa att
vi skulle iväg för att hämta bilen.
Så fick göra mig iordning innan han och hampe kom hit, tog ett stopp
förbi Ica Kvantum i Hörby innan vi åkte vidare till svärmor för att hämta bilen.

Blev lite prat och kaffe innan vi begav oss hemåt igen, fick köra hem
med Hampes bil medans dom tog snyggve som min karl bestämde sig för att
döpa bilen till.

Sen så var det inte mkt annat som blev gjort förut matlagning och sånt.
Jobbade igår, var sjukt lite folk så vi städade mest hela dagen, så mkt
utrymmen och hyllor att det kändes som att man aldrig skulle bli klar.
Men det är ju iaf viktigt att det blir gjort, och städar gör man ofta där.

Idag är man då ledig, har tvätt i tvättmaskinen som snart är klar att hängas upp.
Skall fixa och vika ihop den tvätt som är på stället.
Hoppas på att disken snart är klar med.
Efter det blir det att fixa lite mat till både mig och min karl.

Blev allt lite extra kär i honom igår när jag skickade ett sms och bad honom
städa lite i köket tills jag kom hem, fick ett mms direkt på en bild på
ett skinande rent kök och köksbänk, då blev jag på riktigt bra humör.
Han kan allt.

Får se om jag får tummen ur och kan dammsuga lite idag också, fick i en
ny påsa igår i dammsugaren så nu finns inga ursäkter för att låta bli, förutom
ursäkten att man är trött alt. lat.

Imorn är man också ledig, får se vad man hittar på då.
Finns ju inte allt för mkt att göra, hoppas på riktigt bra väder så kan jag tvätta
ännu mer och hänga upp tvätten ute ist för att den skall stå inne i badrummet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0