Trött i kroppen, trött i skallen och värmen tar kål på mig.

Är inne på min andra och sista dag utav ledighet innan det är
dags att jobba imorn igen.
Jobb fredag och lördag, så har jag söndagen ledig.
Fast inte riktigt, snällt nog så har vi möte på kanalen på söndag.
Klockan 9 på morgonen, den tackar vi för som har en bit in till Malmö
och måste passa dryga (under söndagarna ja) bussar.
Blir kanske att sova i Malmö natten innan, så jag slipper sånna dumheter som
för lite sömn, vilket det ändå kommer att bli, men vad fan.

Sov i Malmö i måndags natt, hann inte med bussen och med tanke på Fias kollaps
för ett par dagar sen så sa jag åt henne att inte stressa med stängningen och att
jag blev hellre kvar i Malmö, så det slutade med att jag sov hos henne.

Vi drack grekiskt "hembrännt" som jag kallade det, smakade bättre och bättre för
varje glas iaf, satt och snackade en sjukt massa, skönt att kunna prata med någon
som fattar vad det man egentligen pratar om, så det blev rätt sent.
Vaknade vid halv åtta igårmorse, var ju ledig och ville hem.
Missade bussen med typ 3 minuter vid södervärn så fick vänta en timme där innan
nästa buss hemåt gick, pratade lite med min karl och gick och la mig i sängen en stund
efter han hade gått till jobbet.

Är skittrött just nu, mkt värmens fel.
Skall upp i det svala sovrummet och läsa/slappa/vila, väntar bara på att tvättmaskinen skall
bli klar så jag kan ta och hänga ut tvätten innan jag slänger mig på sängen.
Kanske se om det är ngt kul på tv såhär dags, film pallar jag inte med.

Såg film igår med älsklingen, case 39, helt okej film men jag störde mig lite
för mkt på den, men skit samma.

Jag vill inte ha mer sommar och värme nu, hoppas att det inte är allt för varmt i helgen
när man skall jobba, då dukar man väl under.

Och det skall inte vara ngn mer stress på jobbet nu, inte efter vad som hände med Fia.
Då får hellre vissa kunder tycka vad dom vill än att vi alla skall bli sjuka
och gå in i väggen, får väl se hur det blir dom här dagarna nu när
vi kommer vara ännu färre i personalen.

Skall bli gott att sova ikväll/natt, med helt nytvättade sängkläder.

Hade tänkt plocka lite bär ute i trädgården med, men det tar jag ikväll/eftermiddag när
det inte är så obehagligt varmt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0