I´ll fake it ´til i make it!

Humöret känns inte alls på topp just nu, skall ut med hundarna nu snart
och jag har egentligen ingen som helst lust.
Småblåser lite och vädret är allmänt deprimerande.
MEN!
Jag får helt enkelt lura mig själv tills humöret blir bättre, jag vet ju att det funkar.
Har ingen lust att vara på dåligt humör eller att jag går runt med en taskig inställning.
Allt blir ju bara tråkigare då och med en positiv inställning så känns saker mkt bättre och lättare.
Så jag intalar mig själv att allt är guld och gröna skogar så kommer den dåliga inställningen
till det mesta försvinna.
Svårare än så är det inte.

Så det är bara "Fake it ´til you make it!" som gäller.

Och är det inte allvarligare än att man bara tycker mkt är trist osv så funkar det bra,
så länge det inte är allvarligare saker än så.
Då är det bättre att gå till botten med saken.

Näe, skall ut med hundarna i det "roliga" vädret och få iväg dom taskiga tankarna.
Och så som Pysen och Allfåns beter sig i snön så brukar man oftast bli på bättre humör.
Förutom när dom stänger av öronen och fullständigt skiter i en.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0