Hello from Malmö!

Första dagen är avklarad och jag lever än!
Gårdagen var väl sådär, började ju halvdant när man kom till Nynäs.
Som vanligt så var det för få bussar som skulle ta oss till centralen.
Så vi var ett gäng på ca 50 personer som fick vänta i typ en timme på
en buss dom fick skicka ner till hamnterminalen.

Så efter lite om och men så var man framme vid centralen i Sthlm.
Där fick jag vänta lite på Hanna och Annika, kollade efter en box till bagen, kunde
man ju fetglömma med tanke på hur stor den var.
Mötte Roger vid ringen, så gick vi 4 till kinarestaurang vid plattan typ,
vi tjejer blev ju bjudna:) Näe men det var faktiskt kul.

Sen skulle Annika och Roger åt varsitt håll så jag och Hanna
gick tillbaka till centralen och träffade Ragnhild och Hedda en snabbis sen
satt vi och glodde tills Hanna skulle iväg, själv satt jag kvar och väntade på att
klockan skulle gå lite fortare.
Var där i Sthlm typ 6 timmar, inte så jättekul.

Mmm, tåget var ju självklart försenat, men inte så farligt.
Kom fram till Malmö ca 50 min efter utsatt tid, trött som en dåre var jag.
Mådde t.o.m illa på tåget för att jag var så trött, men sen så sov jag bara 4 timmar natten
mellan torsdagen och fredagen, om ens det.
Sen så lyckades jag somna en liten stund på båten mot Nynäs.

Idag så har jag och mormor gått på stan och donat, åt
lunch på hennes kontor sen gick jag bort till henne jag skall hyra rummet av medans
mormor gick hem så länge.
Hon som jag skall hyra av är iaf hur trevlig som helst, trodde att jag bara skulle vara där
en snabbis för att säga hej och kolla läget.
Men det slutade med kaffe och jag kom inte därifrån förräns
nästan 2 timmar efter jag kom dit.
Känns bra att hon var så trevlig och lätt att prata med, sa ju upp rummet och
förklarade att jag och Johny fått tag på ett hus vi skulle hyra från den 1a april.
Och det var ju absolut inga problem det heller.

Imorn skall jag också flytta in i rummet, kommer inte ha något internet heller.
Så jag uppdaterar väl kanske här lite då och då om jag lånar mormors datorn, som
jag gör nu. Kan ju iaf försöka fixa det någolunda ofta.
Förhoppningsvis en gång i veckan.
På måndag skall jag till arbetsförmedlingen och skriva in mig eller göra den där
överföringen, så får prata med dom om allt omkring osv.

Har varit rätt så trött hela dagen och slocknade 2 timmar förut ikväll, men
nu känns det som att rythmen är normal igen.

Så nu skall jag väl egentligen bara vänta på att Johny skall ringa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0