Ledig dag & äppelpaj.

Idag har man varit ledig så passade på att sova ut lite imorse.
Tog det lugnt under eftermiddagen innan jag tog bussen vid ett in
till Lund för att handla hem allt som behövdes.
Blev 3 pappkassar, 1 plastkasse och en ryggsäck full.
Var inte alls kul att gå hem med dom kassarna från bussen, höll
på att krevera.

Så efter jag kom hem så blev det att ta det lugnt innan det
var dags att göra köttbullar och när det var klart så blev det
att direkt sätta igång att göra kvällsmat.
Blev pommes och fläskkotletter.

Har också gjort äppelpaj nu ikväll som jag och Johny nyss åt.
Han hade tur att det blev en bit över som han kan ta med sig till
jobbet imorn, även en påse bullar eftersom jag tänkt bara fler
imorgon under dagen någon gång.

Så jag är alltså ledig imorn med och jobbar
tors-lördag och är ledig på sönd-måndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0