Mina hjältar: Vägverket och Gotlands länsstyrelse.

Eller snarare antihjältar!

Är riktigt trött på hela den här cirkusen runt det nya hastigheterna vi kommer att ha här på Gotland.
Så klumpigt och korkat.
Och att vissa hastigheter inte är spec. motiverade på vissa sträckor.
Idag står det i tidningen att dom nya hastigheterna börjar inte ens gälla samtidigt.
Va fan är det här ?!

"Från den 3e december gäller de nya hastigheterna på vägarna 140, 141, 142, 144, 518, 527, 534 och 578.
Från den 4e december gäller de nya hastigheterna på vägarna 143, 146 och 631.
Från den 11e december  gäller den nya hastigheten för väg 147.
För vägarna 148, 149, 653 och 699 är besluten ännu inte fattade."
från dagen GA.

Och jag känner mig säker på att det inte bara är jag som tycker hela grejen är
skitdum och att hålla på att det inte skall börja samtidigt, vad är grejen med det?
Misstänker att det är många som kommer bli förvirrade.

Kul för dom som missat detta och håller sig till den förra informationen, att dom
nya hastigheterna inte börjar gälla förrän den 16e december.
Och "artikeln" i tidningen var inte stor, hade de flesta lätt kunnat missa.

Näe, jag är inte kompis med varken vägverket eller länsstyrelsen här på Gotland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0