Kl. 19 - Svinspruta eller inte svinspruta, det är frågan.

Vid sju åker vi till Stånga för vaccination mot svinis.
Mamma och pappa skall - jag har inte bestämt mig ännu.

Jag vill ju inte bli sjuk, och där kommer lite av min tveksamhet till att vaccinera mig med.
Det känns sjukt provocerande att spruta in något i kroppen som jag VET kommer
att göra mig dålig.
Kanske inte lika kass som om jag skulle bli sjuk i svinis, men ändå dock dålig.
Har lite svårt att släppa tanken, men jag åker iaf med ifall jag mot förmodan skulle ångra mig.

Sen att jag åker fram och tillbaka mellan här och Skåne, utsätts för många olika människor.
Det tänker man ju också på, skillnad om man bara sitter hemma isolerad utan vänner
och familj och endast 20 innekatter, då är det ju lugnt.

Och hur kul är det om man skulle bli febrig och ha influensasymptom, för "säkerhets skull".
Näe, men jag har ju iaf en timme på mig att bestämma mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0