Bussen for åt helvete i diket i hög hastighet !

Yes, har precis kommit hem ifrån akutmottagningen.
Åkte buss mellan Stånga & Hemse när bussen drog ner i diket med en jävla smäll !
Länk som finns nu är:
http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=4302456

Kommer inte ihåg direkt mkt förutom att jag märkte att det inte var någon kontroll på bussen
och att den var på väg ner i diket.
Blev iaf en jävla smäll och jag satt på höger sida så jag minns iaf
att jag slänger mig mot mittgången, håller tag i en grej och tar skydd bakom sätet framför mig.
Ser hur bussen lutar med, hör hur glas krossas och att det flyger lera och skit in i bussen.

Fick världens chock, skakade och hyperventilerade.
Började till slut skratta nervöst och efter ett par minuter frågar jag om man får kliva av bussen.
Så vi börjar alla kliva ur bussen bäst vi kunde.
Fick skjuts till Hemse av Malin, Tack !

Var fortfarande i sån chock, men jag cyklade hem och ringde till Zandra.
När chocken började lägga sig kände jag hur sjukt jävla ont jag hade i höger ben.
Kan inte stödja på höger fot heller.

Finns bilder men dom ligger på lillebrors mobil.

Har som sagt varit inne på akutmottagningen, efter ha fått vänta i 2,5 timme så kollar dom på benet och
foten och säger åt mig att komma tillbaka imorn för röngten.
Känns stabilt att åka dit och sen stappla mig på kryckor ner till högskolan.
Men men.. That´s life ?

Näe, ska ta och sova nu.
Får kolla om det står något i tidningen imorn.
Nu ska jag sova, se om jag kan få till det med att ha benet högt.
Fixa rätt stödstrumpan med.

Över o ut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0