Svårt att stå för sina åsikter ?

Det är något jag har svårt för, människor som inte kan stå för sina åsikter..
Blir grymt trött på dessa människor..

Folk får tycka precis vad dom vill om mig, måste dom verkligen snacka om mig.. Då får jag väl bjuda på det. Deras val vad de vill lägga sin energi på.
Men stå för det sen också !
Det är just den delen som gör mig förbannad.. Allt skitsnack bakom min rygg, alla förklaringar på hur dum i huvudet jag är, vilket svikare jag är och ect.
Och sen låtsas som precis ingenting, t.o.m låtsas om att vi är såååååå bra vänner.. Lägg ner det spelet istället...
Jag har ingen som helst respekt för sådana människor.. Stå för vad ni tycker och säger..

Idag har jag umgåtts med Zandra.. Hur kul som helst faktiskt.. Suttit o pratat om en massa.. både nu- och dåtid.. Även hon har tyckt att de varit dålig stil av mig att jag varit så dålig på att höra av mig.. Men det kan hon stå för och även berätta för mig. Så att vi kan diskutera det... Jag tar då inte illa vid mig, jag kan förklara mitt beteende osv...

Men samtidigt kan jag bli grymt förbannad på alla som blir förbannade på mig om att jag är en jävla svikare, att jag inte tycker att dom passar längre osv... Men hur var det när jag bodde HELT ENSAM i Lkpg ?! Hur många var det som hörde av er till mig.. Vem var det som ringde hela tiden för att prata ?!
Men det tänker dom nog inte på.. Och varför skulle dom?
Det är ju jag som är den jävla svikaren o idioten...
Låter det bra hörrni ?
 Det är upp till er att avgöra..

Att jag umgåtts med vissa mer är för att de är de som faktiskt har hört av sig till mig och velat hitta på ngt.. Och självklart har jag hakat på.. Jag tycker inte det är kul att sitta hemma själv... Skall jag tacka nej o säga "nej jag tänkte sitta hemma själv i över en vecka för att se om det kanske är någon som har tid och lust att umgås med mig" Seriöst ?!

Sen så försöker jag också må bättre.. Vilket inte är lätt !
Och då måste jag också tänka på mig själv med, inte bara på alla andra..
Så är det.. Måste rå om mig själv med..
Oj, fy fan vad egoistisk jag är !
Måste nog ringa upp alla och be om ursäkt för att jag är så egoistisk och för vilken skit jag är...

Kanske skall be om ursäkt för att jag inte är lika falsk med.. Att jag säger sanningen, vad jag tycker o tänker.. att jag inte har någon som helst lust att spela ngt förbannat spel...
Skall kanske be om ursäkt för att jag inte har ngt lust att "lura i" ngn att jag faktiskt tycker det är helt okej att gå runt o dra en massa lögner och vara falsk... Jisses vilken hemsk person jag är som tycker det inte är okej att snacka skit och köra ett falskt spel mot sina vänner...
Kanske måste be om syndernas förlåtelse med för att jag kan stå för vad jag gör.. Och även stå för mina åsikter..

Visst kan jag tänka mig för innan jag säger allting, för det är inte för att såra ngn som jag gör det.. Jag vill inte låtsas bara. Jag vill inte att det skall bli några missförstånd.. Men det verkar vara en omöjlighet... Människor är så oerhört trångsynta...

tar gärna emot kommentarer om denna blogg.. intressant att se vad andra tycker...

Well well..
Over and out

Kommentarer
Postat av: Anna

Go fore it bruden. Raka rör. I like it! Kärlek!

2007-07-18 @ 19:33:17
URL: http://lillfraesarn.blogg.se
Postat av: Anna

Vad är det för fel på sanningen, eftersom ingen vågar säga den?

2007-07-18 @ 20:02:38
URL: http://lillfraesarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0