Gubbe ? Va !?

Jahaou.. Kände att ikväll behöver jag skriva av mig lite..
Idag iaf.. Fick ingen sovmorgon utan va tvungen o gå till VC imorse för att lämna lite blod så dom kan få göra sina små prov/tester/whatever...

Sov ett par timmar i eftermiddags..

Vid 19.00 var det dags för att vara barnvakt.. Började som vanligt...
Inte för att det slutade så..
Jag var ute med ungarna på baksidan av deras hus så de fick gunga och jag hade den minsta, pojken på 2 år i famnen när han helt plötsligt säger "Gubbe!" och pekar bortåt.. "VA?!" jag kunde iaf inte se ngn gubbe.. Mysko..
Så jag frågade om det stod ngn gubbe "där" och pekade..men de gjorde de inte för han stod "där" så pekade han vart den där gubben nu stod.. Kunde fortf. inte se ngn...
Hela tiden upprepade han att det var en gubbe som stod "där"
Och verkade också flytta på sig för rätt som de var så "gubbe" så pekade han åt ett annat håll..
Till slut så var det väldigt nära oss.. Kanske 2 m.
Då bestämde jag mig för att gå in med ungarna...
Och när vi stod på trappan o jag hade minstingen i famnen så var det dags igen..
"Gubbe" så pekade han på parkeringen.. O jag bara "WTF!"

Sen så va de inget mer med det när vi var inne..

När föräldrarna kom hem så berättade jag det för mamman.. Då berättade hon för mig att idag hade mellanbarnen kommit in, en tjej på 3 år, helt livrädd.. Hon hade suttit på parkeringen o lekt o helt plötsligt kommit in, skitskrajj.. Så hade hon sagt att de hade varit en gubbe i skogen.. "HMMM?!"

Sen precis innan jag skulle vi gå hem satt vi på trappan..o mellanbarnet i hennes knä.. så frågade hon lite om vad det var för gubbe och hur han såg ut.. Men hon ruskade bara på huvudet o ville inte berätta.. Men vi fick veta att han hade iaf varit läskig..

Så nu sitter skallen på högvarv.. Sen så tror jag stenhårt på spöken o andra övernaturliga saker.. Vilket jag är rätt säker på att de kunde ha varit... Barnen hade inte hört varandra berätta det här.. Jag hade inte kunnat se ngt.. Så..

Well.. lär väl ligga o grubbla på de här hela natten...

Avslutar väl här då..
Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0