Vad jag tycker om julen..

Mmm..
Hej, jag heter Sarah och jag hatar verkligen julen...
Den är bara så jävla påtvingad och onödig..
Det handlar bara om pengar och tvång hela skiten..
Undrar hur många som verkligen vet varför vi firar jul egentligen ?
Jag vet inte de till 100% själv, och jag bryr mig inte direkt heller..
Det jag vet att de har me o göra med ngn liten sketen påhittad unge som föddes i ett stall..
Då föredrar jag att va född i farstun iaf..

Any way..
Julen handlar bara om att köpa en massa onödiga jävla skitpresenter.. Hela familjen/släkten är samlad.. Bara för att det ska va så !? Just för att de e jul! Borde de inte va för att familjen/släkten bestämmer vilken jävla dag som helst på året att träffas och käka mat för att man vill umgås ? Näe de går ju inte.. Men på julen går de ju hur jävla bra som helst.. För då MÅSTE man ju göra det.. För de är ju faktiskt JUL ! Åt helvete me julen säger jag.. Och köpa en massa saker till andra bara för att man MÅSTE det... Det är så sketet me de här o köpa presenter.. De e typ vid sånna tillfällen folk "MÅSTE" det, typ födelsedagar, konfirmation..lr hur fan skiten stavas.. osv..
Är det inte bättre att vilken som helst dag på året köpa en present till ngn man tycker om och bryr sig om, bara för att man vill ?! Näe man kan ju inte gå runt o köpa presenter då och då till vissa.. Det har man ju inte råd med!
Men på julen, då jävlar ! Då har man råd och slänga flera tusen på en massa onödiga saker..
Kanske jultomten som skänker ett par tusen till varje person i smyg ?! Hmm.. Men vart fan är mina dom där exrta tusen då ?! Va !? Va !? VA!?!?!

Men seriöst.. Tro fan att folk blir deprimerade och tar livet av sig såhär år !?!?
Som folk börjar me dom där äckliga julsångerna redan i oktober.. Jag känner också att jag bara vill hoppa framför en bil lr va fan som helst då ! Näe.. Lägg ner de där me julen, tack!

I år kommer jag fira jul....och det är under tvång.. för att jag måste..


Över och ut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0